اخبار بهمدام-فاز اول

نویسنده: مهندس مجتبی غفاریان زرگر تاریخ انتشار: 1398/09/15
809fcb93-ef70-41c8-bf35-2776cdd529de.jpg
  • 463

اخبار بهمدام
بهمدام یک پایگاه مجازی ارایه دهنده ی دوره های آموزشی-کاربردی سیستم ها و استاندارد های بین المللی در حوزه ی مدیریت است.
این مرکز در سال 1398 تاسیس شده و ماموریت آن ارتقا دانش مدیریتی فراگیران و ارایه راه کارهای شفاف و اجرایی برای پیاده سازی نظام های مدیریتی در سازمان ها است.
در اين راستا، رسانه ی بهمدام اقدام به راه اندازي دوره هاي آموزشي در تمامی حوزه هاي مديريتي به همراه آزمون و صدور گواهينامه هاي داخلي و بين المللي به صورت مجازي نموده است.
دوره های آموزشی بهمدام توسط اساتید شناخته شده و مشاوران مدیریت با سال ها تجربه خدمت در حوزه های تخصصی مرتبط، ارایه می شود که این موضوع قطعا بر کاربردی بودن دوره های آموزشی در نظر مخاطبین آن می افزاید.
محصولات بهمدام در فاز اول شامل استاندارد های زیر است :

1. سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015
زمانی که صحبت از سیستم مدیریت کیفیت می شود، منظور این است که یک سیستم یا سازمان را با مدنظر قراردادن کیفیت بتوان برنامه ریزی، ساماندهی، هدایت و کنترل کرد.
تلاش و هدف این استاندارد این است که سطح کیفیت محصولات را علاوه بر اینکه در یک سطح ثابت نگه می دارد، به سمت بهبود و پیشرفت نیز سوق دهد.
 استاندارد ISO9001:2015 الزاماتی را برای سیستم مدیریت کیفیت تعیین می‌نماید و سازمان‌ها با اهدافی همچون نیاز به نشان دادن توانایی خود در ارایه کالا یا خدمات مطابق با الزامات مشتریان و افزایش رضایت مندی مشتریان از طریق به‌کارگیری سیستمی کارا، می‌توانند از این استاندارد استفاده نمایند.

2.مدیریت ریسک ISO31000:2018
مدیریت ریسک به فرایند شناسایی، تحلیل و پاسخ به عوامل بالقوه تاثير گذار برعمليات يک فرآيند گفته می‌شود که در طول عمر یک پروژه ممکن است رخ دهند. اگر مدیریت ریسک به‌درستی انجام شود می‌تواند با کنترل وقایع آینده، از رخدادهاي احتمالی منفي پیشگیری و از فرصت هاي مفيد آينده بهره کافي برد.
هدف از مدیریت ریسک ایجاد و محافظت از ارزش است، ضمن آن که مدیریت ریسک، عملکرد را بهبود می‌بخشد، نوآوری را تشویق کرده و از دستیابی به اهداف حمایت می‌کند.
استاندارد ISO31000:2018یک استاندارد بین المللی برای مدیریت ریسک است و مجموعه ای است از : اصول، چارچوب و فرآیند.
مدیریت ریسک به سازمان ها کمک می کند تا نسبت به ریسک های پیش روی خود رویکردی پیشگیرانه يا پيشوازانه داشته باشند.

3.سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO45001:2018
سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، شرایط و عواملی که بر روی سلامتی و آسایش کارکنان، کارگران موقت، کارکنان پیمانکار، بازدیدکنندگان و هرفرد دیگری درمحیط کار تاثیر بگذارد را شناسایی می کند. شناخت این عوامل و شرایط در یک سازمان از مهم ترین فعالیت های استقرار این سیستم در یک سازمان است.
استاندارد ISO45001:2018 ، الزامات مربوط به اجرای یک سیستم مدیریتی و چارچوبی برای کنترل ریسک، کاهش آسیب و بیماری به کارکنان را ارایه می نماید و به سازمان ها کمک می کند تا عملکرد بهداشت و ایمنی و در نهایت حفظ جان افراد شاغل در محدوده سازمان خود را بهبود بخشند.

  4. سيستم مدیریت محیط زیست ISO14001:2015
منظور از محیط زیست محیطی شامل هوا، آب، خاک، منابع طبیعی، گیاهان، جانوران، انسان و روابط متقابل بین آنها است که سازمان در آن فعالیت می نماید.  سیستم مدیریت زیست محیطی، فرآیند ساختار یافته ای را برای دستیابی به بهبود مستمر، فراهم می نماید که میزان و گستره آن با توجه به جنبه های اقتصادی و سایر شرایط، توسط سازمان تعیین می شود .
استاندارد ISO14001 با استاندارد ISO9001 از نظر شکل و محتوا دارای فصول مشترک زیادی است. استاندارد ISO14001:2015 یکی از ابزار های مهم و کاربردی برای نجات کره زمین، منابع محدود آن و کاهش تاثیرهای مخرب بشر بر طبیعت و محیط زیست است.